Araştırmacılar PET şişeleri yok eden bir bakteri buldu

Çinli araştırmacılar, polietilen tereftalat (PET) ve polietilen plastik atıkları parçalara ayırma yeteneğine sahip, denizde yaşayan bir bakteri topluluğu keşfetti.

Araştırmacılar PET şişeleri yok eden bir bakteri buldu
18 Mayıs 2021 Salı 09:55

Dünyada ilk kez polietilen plastikleri etkili şekilde ayrıştırabilecek bir mikroorganizma keşfi yapılmış oldu. Çin Bilimler Akademisi bünyesindeki Okyanus Bilimleri Enstitüsü’nün araştırmacıları, Çin’in doğusundaki Shandong eyaletinin açık suları çevresinden yüzlerce plastik atık örneği topladı ve istikrarlı bir şekilde bir arada yaşayabilen, plastik atığı belirgin şekilde ayrıştırabilen üç bakteri türü elde etti.

Araştırmacılar daha sonra bu üç bakteriyi içeren yeniden yapılandırılmış bakteri topluluğunun PET ve polietilen ayrıştırmadaki verimini inceledi. Bunun ardından ise polietilen plastiklerini 24 saat içerisinde belirgin şekilde ayrıştırabilen çeşitli enzimler elde ettiler. Journal of Hazardous Materials’ta yayımlanan çalışmaya göre, plastik atıklara karşı mikrobik ürünler geliştirmenin önünü açacak çalışmalara ışık tutuyor.

Çin Uluslararası Radyosu

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.