Yeşil turizme talep artıyor

Turizm profesyonelleri 2020 sezonunu Eczacıbaşı Profesyonel’in ‘Sezona Merhaba Buluşması’nda açtı. Yeşil ve çevre dostu işletmelere tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de talebin arttığına dikkat çekildi

Yeşil turizme talep artıyor

Ev dışı tüketim ve turizm sektörünün önemli çözüm ortaklarından Eczacıbaşı Profesyonel’in artık gelenekselleşen ‘Sezona Merhaba Buluşması’, Antalya Akka Antedon Beldibi Otel’de gerçekleştirildi. 250’yi aşkın turizm profesyonelini ve temsilcisini bir araya getiren etkinlikte turizmin geleceği masaya yatırıldı ve giderek yıldızı parlayan yeşil turizm için hem farkındalığın hem de doğa dostu çözüm ve uygulamaların artması gerektiği üzerinde duruldu.
Eczacıbaşı Profesyonel Pazarlama Müdürü Pelin Özbilgin’in açılış konuşmasıyla başlayan Sezona Merhaba Buluşması, Bünyamin Sürmeli’nin Sürdürülebilir Bir Çevre İçin Uygulanabilecek Adımlar adlı konuşması ile devam etti.
 
Küresel iklim değişikliği
Sürmeli, küresel ısınma süreci, insan elinin doğaya müdahalesi ile oluşan iklim değişikliği konularına değindi. Etkinlik, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Medya Müdürü Ayşen Akalın’ın moderatörlüğünde düzenlen panelle devam etti. Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı  Ülkay Atmaca, ev tipi ve profesyonel temizlik alanında faaliyet gösteren Kärcher Türkiye Satış Müdürü İsmail Korkmaz ve Akdeniz Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nedim Yüzbaşıoğlu’nun konuşmacı olarak katıldığı panelde işletmeci ve müşteri açısından yeşil otel farkındalığı ele alındı; Türkiye’de turizm işletmelerinin çevre duyarlılığı konusunda bilgi alışverişi yapıldı.
 
2019 geri dönüş yılıydı
Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Eczacıbaşı Profesyonel Pazarlama Müdürü Pelin Özbilgin, Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden turizm sektörünün 2018 yılında yakaladığı ivmeyi 2019’da da sürdürdüğünü söyleyerek, “2019 bir geri dönüş yılıydı. Turizm gelirinde de paralel artışlar sağlandı. Bu yıl da büyüme trendi çift haneli olarak devam edecek gibi gözüküyor. 2023 yılı için belirlenen 75 milyon ziyaretçi ve 65 milyar dolar turizm geliri hedefine ulaşmamız hiç de imkansız değil” dedi.  Ev Dışı Tüketim sektörünün de turizmle paralel olarak büyüdüğünü belirten Özbilgin, “Türkiye’de son 10 yılda gıda harcamalarının yüzde 10’u ev dışında yapılırken, bugün dışarıda yapılan gıda harcamaları yüzde 25 oranını buluyor. EDT pazarı, 2019 yılında sektörün GSMH’nın üzerinde bir büyüme performansı gösterdi” değerlendirmesini yaptı.
 
Gündemin ilk sıralarında
Tüm dünyada kaynakların verimli kullanılmasının gündemin ilk sıralarına oturduğunu, sürdürülebilirlik, çevreye duyarlılık gibi faktörlerin müşterilerin tercihlerini de büyük ölçüde etkilediğini söyleyen Özbilgin, “Eczacıbaşı Profesyonel olarak hem kağıt hem kimyasal ürün portföyümüzde yer alan, daha az kaynak tüketimiyle hijyen sağlayan çözümleri her geçen gün daha da arttırarak daha temiz bir dünya için çalışıyoruz. Sektörü geri dönüşümlü ürün serisi ile tanıştırdık. Geri dönüşümlü ve yeşil ürün portföyleri, ülkemiz genelinde başlatılan doğa dostu çalışmaları da destekliyor. Hijyende Mükemmellik, EP Uzaktan Eğitim Programı gibi projelerimizle de sektörün gelişimini sağlamayı ve standartları yükseltmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.
 
Turizmciler değerlendirdi
Açılış konuşmalarının ardından gerçekleştirilen “İşletmeci ve Müşteri Açısından Yeşil Otel Farkındalığı” başlıklı panele, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca, Alman temizlik devi Kärcher Türkiye Satış Müdürü İsmail Korkmaz ve Akdeniz Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nedim Yüzbaşıoğlu katıldı. Panelde küresel iklim değişikliği ile beraber dünyada meydana gelen sıra dışı iklim olayları, sürdürülebilir bir çevre için uygulanabilecek yöntemler, hava kirliliği, kapalı ortamlarda hava kalitesinin korunması için atılacak adımlar ve sıfır atık gibi gündemdeki önemli konular konuşuldu.

Güncelleme Tarihi: 07 Mart 2020, 20:09

Evrim Hüsem

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER