Boğaziçi Üniversitesi’nden küresel vatandaşlık eğitimi

Boğaziçi Üniversitesi ve Hollanda'dan araştırmacılar fen bilimleri öğretmenlerine ve öğretmen adaylarına nanoteknoloji, küresel ısınma ve plastik kullanımı gibi sosyo-bilimsel konularda eğitimler verecek.

Boğaziçi Üniversitesi’nden küresel vatandaşlık eğitimi

Eğitimlerde ortak sorunları çözmek için küresel vatandaş olmanın önemini kavrayacak öğretmenler, bu eğitimleri daha sonra öğrencilerine uygulayabilecek. 

24 OKULDAN 24 ÖĞRETMENE EĞİTİM
Hollanda Bilim Diplomasi Fonu ( Science Diplomacy Fund ) tarafından desteklenen projede, Hollanda'dan Eindhoven Teknoloji Üniversitesi ve Radboud Üniversitesi ile Türkiye'den Boğaziçi Üniversitesi yer alıyor. Koordinatörlüğünü Eindhoven Teknoloji Üniversitesinden Dr. Dürdane Bayram-Jacobs'ın yaptığı projenin Boğaziçi Üniversitesi tarafındaki yürütücülüğünü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sevil Akaygün yapıyor. Akaygün, çalışmaya ilişkin bilgi verirken, proje kapsamında İstanbul'dan 24 farklı okuldan 24 öğretmene eğitim verileceğini belirterek, şöyle konuştu:

“Boğaziçi ekibi olarak 2013-2016 arasında yürüttüğümüz Irresistible projesinde 'Nano ve Sağlık' isimli bir modül geliştirmiş, iklim değişikliği ve plastik atıklar konularındaki modülleri de uyarlamıştık. Hollanda'dan Dr. Dürdane Bayram-Jacobs'ın dahil olduğu ENGAGE projesinde de farklı sosyo-bilimsel konular ve sürdürülebilirlik konusunda öğretim materyalleri geliştirildi. Bu defa geliştirilen bu etkinlikleri ve materyalleri küresel vatandaşlık bağlamında ve daha kapsamlı şekilde uygulayabileceğiz." 

ÖĞRENCİLERE AKTARILACAK
"Nano ve Sağlık" modülünün, nanoteknolojinin araştırma ve sorgulamaya dayalı fen eğitimi yöntemiyle ele alınmasını içerdiğini aktaran Akaygün, 12 haftayı kapsayan eğitimi alan öğretmenlerin, öğrendiklerini kulüp aktivitelerinde öğrencilerine de uygulayacağını kaydetti.

Akaygün, normalde yüz yüze yapılması planlanan etkinliklerin salgın önlemleri nedeniyle çevrim içi sürdürüleceğini ifade ederek, Hollanda ve Türkiye'deki araştırmacıların karşılıklı gidip gelmesini ve kendi eğitim modüllerini diğer ülkedeki öğretmenlerle uygulamasının planlandığını ancak sınırların kapalı kalmaya devam etmesi halinde çevrim içi yöntemlerin kullanılacağını anlattı. 

“DÜNYA KÜÇÜK BİR KÖY”
Projenin odak noktası olan sosyo-bilimsel konuların, fen bilimleriyle ilişkili ve toplum üzerinde etkisi olan, tartışmalı ve çok yönlü düşünülmesi gereken nükleer enerji kullanımı, nanoteknoloji, biyoteknoloji, GDO, plastik atık kullanımı veya klonlama gibi konuları içerdiğini kaydeden Akaygün, "Bu konularla ilgili bir sorun ortaya çıktığında tüm dünya etkileniyor. Artık dünya küçük bir köy. Bir problem ortaya çıktığında tüm dünya etkileniyor, pandemi ve küresel ısınma bu duruma en güncel örnekler. İnsanların aynı gezegeni paylaştığı, ortak küresel sorunlara sahip olduğu konusunda bir farkındalık geliştirebilir ve ortak arayışlara yönelebilirsek çözümlere daha kolay ulaşabiliriz." değerlendirmesini yaptı.

Evrim Hüsem

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER