ICS, denizcilikte karbon vergisi planını IMO'ya sundu: 5.000 groston üzerine vergi!

Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS), denizcilik endüstrisi için karbon emisyonlarına ilişkin ilk küresel verginin getirilmesini destekleyen bir planı Uluslararası Denizcilik Örgütü'ne sunduğunu duyurdu.

ICS, denizcilikte karbon vergisi planını IMO'ya sundu: 5.000 groston üzerine vergi!

Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS), denizcilik endüstrisi için karbon emisyonlarına ilişkin ilk küresel verginin getirilmesini destekleyen bir planı Uluslararası Denizcilik Örgütü'ne sunduğunu duyurdu.

Amaç: Sıfır karbonlu yakıtların alımını ve dağıtımını hızlandırmak

IMO'ya sunulan yeni teklifte INTERCARGO tarafından desteklenen ICS'ye göre amaç, sıfır karbonlu yakıtların alımını ve dağıtımını hızlandırmak.

5.000 grostonun üzerindeki gemiler vergi ödeyecek!

ICS, sıfır karbonlu yakıtların, küresel filo için gerektiği ölçekte ticari kullanımda olmadığını belirtti.Yeni teklife göre, uluslararası alanda faaliyet gösteren 5.000 grostonun üzerindeki gemiler, hidrojen ve amonyak da dahil olmak üzere alternatif yakıtlar için gerekli yakıt ikmali altyapısının geliştirilmesine yardımcı olmak üzere salınan her bir ton CO2 için, oluşturulacak IMO fonuna gidecek zorunlu bir vergi ödeyecek.

Fiyat farkını azaltacak pazara dayalı bir önlem!

ICS genel sekreteri Guy Platten, “Deniz taşımacılığının ihtiyaç duyduğu şey, sıfır karbonlu yakıtlar ile konvansiyonel yakıtlar arasındaki fiyat farkını azaltacak, bunun gibi gerçekten küresel pazara dayalı bir önlemdir” dedi.

ICS, "adım adım'' yapılacak bir yaklaşıma karşı çıktığını belirterek IMO'nun 2021 sonlarında yapılması planlanan Deniz Çevresini Koruma Komitesi (MEPC) toplantısı ve daha geniş kapsamlı COP 26'dan (Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı) önce ortaya konması muhtemel diğer tekliflerin önüne geçmeye çalışıyor. Diğer yandan ICS tarafından daha önce sunulan planda vergilendirmenin bir ton deniz yakıtı için 2 ABD doları olarak teklif edildiği biliniyor. 

Admin

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER